Všeobecné podmínky

I. Úvodní ustanovení
  1. Společnost MONT-ALU, s. r. o. se pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek - prodeje (dále jen „VOP") označuje jako „prodávající“ a smluvní partner se pro účely těchto VOP označuje jako „kupující“. Pro účely těchto VOP a související smlouvy se označení „prodávající“, „kupující“, „kupní smlouva“ nebo „smlouva“ používá také v případě, že je uzavírána např. smlouva o dílo či jiná obdobná smlouva, ve které společnost MONT-ALU, s. r. o. vystupuje jako prodávající, zhotovitel nebo jinak označené postavení subjektu poskytujícího věcné nebo charakteristické plnění, přičemž ustanovení těchto VOP se na takový vztah použijí přiměřeně.
  2. Dodávky výrobků, služby (dále též jen „výrobky“), nabídky a jiná právně-obchodní jednání se uskutečňují výlučně na základě těchto VOP, pokud není výslovně písemně dohodnuto jinak, a rovněž tyto VOP platí pro všechny budoucí obchodní vztahy, a to i v případě, že nejsou znovu výslovně dohodnuty. Pro případ, že kupní smlouva není uzavřena v písemné formě, považují se tyto VOP za součást ústně uzavřené kupní smlouvy.
  3. Tyto VOP se uplatní na všechny obchodní dokumenty prodávajícího, tj. i na jeho nabídku, potvrzení objednávky apod.
  4. Nejpozději se považují tyto VOP za přijaté při potvrzení objednávky prodávajícím (vznik smlouvy) nebo při uskutečnění plnění (výrobky či služby).
  5. Odchylky od VOP jsou platné pouze tehdy, pokud byly prodávajícím písemně potvrzeny. Obchodní podmínky kupujícího se nebudou aplikovat na smluvní vztahy upravené těmito VOP, pokud nebude v příslušné smlouvě výslovně dohodnuto jinak.
  6. Jakákoliv ústní nebo písemná prohlášení, záruky, jednání, obchodní soutěže, oznámení o záměrech a obchodní praxe výslovně neuvedené či výslovným odkazem nezahrnuté ve smlouvě či v těchto VOP nebudou pro žádnou smluvní stranu závazné. Smluvní strany tímto prohlašují, že se v jejich právním styku nepřihlíží k obchodním zvyklostem zachovávaným obecně nebo v daném odvětví a že obchodní zvyklosti nemají v jejich právním styku přednost před ustanoveními obchodního/občanského zákoníku, které nemají kogentní účinky; použijí se až v případě, kdy obchodní/občanský zákoník danou situaci neřeší.
  7. Kupující bere na vědomí, že tyto VOP se uplatňují v široké paletě obchodních vztahů prodávajícího, v kupních smlouvách, ve smlouvách o dílo, v nepojmenovaných smlouvách. S ohledem na tuto skutečnost obsahují i jednotlivé články a body, které se výslovně na konkrétní obchodní vztah nebudou vztahovat. Tato skutečnost však v žádném případě neznamená nesrozumitelnost nebo neurčitost či z jiného důvodu jakoukoli neplatnost těchto VOP nebo jejich jednotlivých bodů.
  8. Tyto VOP se vztahují též na dodávky plnění maloobchodním způsobem - fyzickým osobám - nepodnikajícím subjektům; v tomto případě se tyto VOP použijí obdobně.
II. Nabídky, objednávky, smlouvy
  1. Nabídky prodávajícího, včetně údajů k rozměrům, výkresům, obrázkům, popisům a jiným výkonovým parametrům jsou nezávazné, ledaže bylo výslovně písemně dohodnuto jinak.
  2. Za objednávku je prodávající oprávněn považovat jakýmkoli způsobem projevenou vůli kupujícího, zejména písemně, e-mailem či faxem, ale také ústně.
  3. Prodávající preferuje zasílání objednávek na objednávkových formulářích prodávajícího nebo prostřednictvím e-shopu prodávajícího. Z objednávky musí být zřejmé vymezení druhu požadovaného plnění, jeho množství a termín dodání.
  4. Pokud kupující neuvede v objednávce své DIČ k DPH, bude zboží/výrobky dodáno s fakturou a fakturovaná částka bude včetně daně z přidané hodnoty.
  5. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy dojde ke shodě mezi návrhem na uzavření smlouvy (objednávka či případně poptávka) a její akceptací. Smluvní strany pro vyloučení jakýchkoli pochybností uvádějí, že tato akceptace musí být bezvýhradná, tj. v případě, že akceptace bude návrh na uzavření smlouvy jakkoli měnit (i kdyby se jednalo o nepodstatnou změnu), jedná se o nový návrh na uzavření smlouvy, který musí být akceptován druhou smluvní stranou. V případě, že k akceptaci nedojde, avšak dojde k plnění podle předchozího (původního) návrhu na uzavření smlouvy, považuje se smlouva za uzavřenou tak, jako kdyby se akceptace návrhu od návrhu na uzavření smlouvy neodchylovala.
III. Ceny
  1. Pro ceny výrobků a služeb platí ceny z aktuálního ceníku prodávajícího, pokud není výslovně dohodnuto jinak.
  2. Ceny jsou uvedeny bez montáže, bez daně z přidané hodnoty (DPH), která se počítá podle sazby DPH platné v den dodání, pokud není stanoveno jinak. Doprava vozidly prodávajícího a přepravní služby (DPD apod.) nejsou zahrnuty v ceníkové ceně.
  3. Rozhodným dnem pro platnost aktuální ceníkové ceny je den potvrzení objednávky.
IV. Platební podmínky
  1. Nárok na zaplacení ceny vzniká prodávajícímu okamžikem dodání výrobků/zboží kupujícímu, případně okamžikem předání výrobků/zboží kupujícímu, pokud ze smlouvy vyplývá závazek prodávajícího provést montáž.
  2. V případě, že je smlouva uzavírána s novým kupujícím, je prodávající oprávněn požadovat zálohu na dohodnutou cenu až do výše 100 % ceny a tuto zálohu je kupující povinen uhradit. Po dobu prodlení kupujícího s úhradou zálohy není prodávající v prodlení s plněním svých závazků a o tuto dobu se prodlužuje lhůta pro dodání výrobků/zboží. V případě prodlení kupujícího s úhradou zálohy po dobu delší než 30 dní je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.
  3. Prodávající je oprávněn požadovat v odůvodněných případech zajištění svých pohledávek vůči kupujícímu formou obvyklou pro obchodní styk, zejména bankovní záruku apod., přičemž takový požadavek bude uveden vždy v písemně uzavřené smlouvě nebo v potvrzení objednávky. V případě nepřijetí tohoto požadavku ze strany kupujícího nedojde k uzavření kupní smlouvy.
  4. Splatnost faktur je do 7 dnů od data vystavení faktury, pokud není dohodnuto jinak.
  5. Faktury budou splňovat náležitosti daňových dokladů. Pouze v případě, že faktura nebude obsahovat náležitosti stanovené právními předpisy, bude kupující oprávněn vrátit fakturu prodávajícímu, a to do 3 pracovních dnů od jejího doručení kupujícímu. V takovém případě plyne lhůta splatnosti ode dne doručení nové opravené faktury. Pokud k vrácení faktury dojde po uplynutí výše uvedené lhůty, nedochází ke změně původního termínu splatnosti faktury.
  6. Úhrada se považuje za provedenou připsáním příslušné částky na účet prodávajícího nebo zaplacením v hotovosti. Kupující tak nese všechny náklady na provedení platby a je povinen platbu provést s takovým časovým předstihem, aby byla dodržena splatnost faktury.
  7. V případě prodlení kupujícího se zaplacením jakékoli splatné části ceny nebo svého jiného finančního závazku:
    (i) prodávající bude oprávněn požadovat od kupujícího a kupující bude povinen zaplatit prodávajícímu dohodnutý úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení;
    (ii) prodávající bude oprávněn pozastavit plnění smlouvy, dokud nebude příslušná neuhrazená platba zaplacena, přičemž v takovém případě bude kupující povinen nahradit prodávajícímu veškerou škodu, náklady a výdaje vzniklé prodávajícímu; prodávající bude oprávněn pozastavit všechna svá plnění ze všech vzájemných obchodních vztahů s kupujícím,
    (iii) pokud kupující nezaplatí dohodnutou cenu nebo jakoukoli její část ani do 30 kalendářních dnů po lhůtě splatnosti, bude prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit. V takovém případě bude kupující povinen nahradit prodávajícímu veškeré škody, náklady a výdaje vzniklé prodávajícímu.
V. Dodací podmínky, balení, přechod rizika
  1. Dodání výrobků/zboží ve Slovenské republice se realizuje vozidly prodávajícího podle rozvozových plánů a tras, případně veřejnou přepravní službou (DPD apod.), pokud není dohodnuto jinak.
  2. V případě, že dopravu výrobků/zboží zajišťuje prodávající, plní faktura i funkci dodacího listu, pokud není vystavován samostatně. Převzetí výrobků/zboží je kupující povinen na faktuře nebo dodacím listu potvrdit, v opačném případě není prodávající povinen výrobky/zboží kupujícímu předat a doprava se považuje za zmařenou z důvodů spočívajících na straně kupujícího.
  3. V případě realizace dodávky výrobků/zboží veřejnou přepravní službou je dodávka prodávajícího splněna předáním výrobků/zboží tomuto dopravci.
  4. Dodací termíny v případě dodání vozidlem prodávajícího v rámci tzv. rozvozového plánu jsou určeny rozvozovým plánem prodávajícího. Na dodací lhůty se vztahuje tolerance dodání +/- 7 dní, není-li smluvními stranami dohodnuta jiná odchylka. Termín dodání se vždy stanoví ve prospěch prodávajícího, tj. kupující je povinen akceptovat i plnění před dohodnutým termínem dodání.
  5. V případě rozvozu výrobků/zboží vozidly prodávajícího nese prodávající i riziko odeslání výrobků/zboží. V ostatních případech nese riziko kupující. Zjevné vady a škody vzniklé při přepravě je nutné k zachování nároků kupujícího při převzetí výrobků/zboží bez zbytečného odkladu zaznamenat písemně na dodací nebo nákladní list a skryté škody nahlásit prodávajícímu písemně nejpozději v termínu pro uplatnění vad zboží.
  6. V případě, že kupující požaduje dodání výrobků/zboží mimo pravidelný rozvoz vozidly prodávajícího, resp. veřejnou přepravní službou (DPD apod.), účtuje prodávající cenu za přepravné podle aktuálního ceníku přepravného.
  7. Způsob balení výrobků/zboží odpovídá charakteru zboží a vzdálenosti místa dodání. Standardním obalovým materiálem je PVC fólie, vak, vlnitá lepenka. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu způsobu balení. Kupující je povinen následně obaly zlikvidovat v souladu s právními předpisy, přičemž kupující se bude považovat za jejich původce. V případě, že obal bude výslovně prodávajícím označen jako vratný, je kupující povinen tento obal vrátit prodávajícímu do 10 dnů od převzetí výrobků/zboží, jinak je povinen uhradit cenu tohoto obalu prodávajícímu.
  8. Kupující je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 24 hodin po převzetí výrobků/zboží či služby, provést jejich prohlídku, kdy nejpozději při provedení prohlídky je oprávněn reklamovat zjevné vady výrobku či služby. Lhůta na provedení prohlídky uvedená v předchozí větě se v případě, že je doprava zajišťována rozvozem MONT-ALU (tedy dopravou zajišťovanou přímo prodávajícím) či externí přepravou realizovanou jedním z těchto dopravců: ................................. a další, prodlužuje na 5 dní. V případě nereklamování zjevných vad bezprostředně po provedení prohlídky v termínu uvedeném v tomto bodě VOP, právo z vad reklamovaných v rozporu s tímto ustanovením VOP zaniká. Ostatní lhůty pro uplatnění reklamace jsou uvedeny v platném reklamačním řádu. V případě, že je zjevně poškozen obal předmětu objednávky/smlouvy (tedy obal zásilky), kupující je povinen zapsat do přepravních dokumentů výhradu k přepravě a pořídit fotodokumentaci, a to ihned po převzetí výrobků/zboží, bez ohledu na druh dopravy (rozvoz, externí přeprava, veřejné přepravní služby).
  9. V případě, že dojde k zmaření dopravy výrobků/zboží kupujícímu kupujícím nebo přepravcem zvoleným kupujícím, dochází automaticky ke změně dodací parity na EXW sídlo prodávajícího INCOTERMS 2020 a dále je kupující povinen prodávajícímu uhradit marně vynaložené náklady na dopravu výrobků/zboží a ostatní škodu vzniklou prodávajícímu. Výrobky/zboží se zároveň považují za dodané v okamžiku, kdy je kupující nepřevezme nebo zmaří jejich předání.
  10. Prodávající je oprávněn realizovat i dodávku pouze části výrobků/zboží; v takovém případě je kupující povinen tuto dodávku části výrobků/zboží akceptovat a zboží převzít. Prodávající je v takovém případě oprávněn od kupujícího požadovat a kupující je povinen provést úhradu i za takto doručenou část výrobků/zboží.
VI. Neodebrání výrobků/zboží
  1. V případě, že kupující nepřevezme, resp. neodebere dodávku výrobků/zboží v dohodnutém termínu, je povinen zaplatit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,2 % denně z ceny neodebraného zboží/výrobků za každý i započatý den prodlení kupujícího, čímž nejsou dotčeny ostatní nároky prodávajícího (např. z náhrady škody apod.).
  2. V případě prodlení kupujícího s odebráním zboží delším než 10 dní je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit, přičemž toto odstoupení se nijak nedotýká nároků prodávajícího z tohoto porušení smlouvy do dne odstoupení od smlouvy (např. smluvní pokuta).
  3. V případě, že kupující výrobky/zboží nepřevezme, resp. neodebere, tím není nijak dotčen nárok prodávajícího na zaplacení kupní ceny, protože prodávající splnil své závazky vyplývající mu z této smlouvy.
  4. Pokud kupující po zaměření z jakéhokoli důvodu odmítne realizaci zakázky, je prodávající oprávněn ze zálohové platby odečíst náklady na zaměření a zbytek zálohy prodávající vrátí kupujícímu bez zbytečného odkladu.
VII. Montáž
  1. V případě, že smlouva zahrnuje i montáž výrobků/zboží nebo jejich části, bude se na tuto smlouvu aplikovat i tento článek VOP.
  2. Kupující je povinen předat místo, kde bude montáž vykonávána (dále také „staveniště“). Staveniště bude při předání prodávajícímu prosté práv a závazků třetích osob a způsobilé k realizaci díla - tedy montáže výrobků/zboží.
  3. Pro případ neoprávněného zásahu do staveniště či jiného znemožnění provádění montáže výrobků/zboží ze strany třetích osob či kupujícího se přiměřeně prodlužuje doba plnění a prodávajícímu vzniká právo na úhradu všech tímto jednáním způsobených škod.
  4. Kupující je povinen zajistit, aby byl zamezen vstup na staveniště všem nepovolaným osobám, zejména dětem; v případě porušení této povinnosti nese kupující odpovědnost za škodu na zdraví těchto osob, za škodu na svém majetku, majetku prodávajícího i třetích osob.
  5. Spotřebovanou elektrickou energii, vodné, stočné a další odebraná média hradí kupující.
  6. Kupující je povinen na požádání prodávajícího poskytnout mu potřebné informace, resp. předat mu podklady požadované prodávajícím, které jsou pro řádné a úplné provedení montáže výrobků/zboží nezbytné, a zajistit součinnost prací při předmětné montáži.
  7. V případě, že pokyny kupujícího k provádění montáže, případně věci převzaté od kupujícího k provedení montáže, budou nevhodné, je prodávající oprávněn přerušit montážní práce a po poučení kupujícího o nevhodnosti jeho pokynů či věcí převzatých k provádění montáže pokračovat buď podle pokynů kupujícího, přičemž podmínkou tohoto postupu je písemné potvrzení pokynů kupujícího kupujícím s poučením o možných následcích, případně je prodávající oprávněn postupovat podle jiného vhodného postupu či použít jiné vhodné věci k realizaci požadované montáže.
  8. Kupující není oprávněn užívat nepředané dílo či nepředanou část díla bez předchozí dohody s prodávajícím. Dohoda o užívání nepředané části díla musí být písemná a podepsaná osobami oprávněnými k podpisu této smlouvy či jejích změn. V případě, že kupující užívá nepředané dílo po provedení montáže, má se za to, že dílo bylo prodávajícím řádně dokončeno a předáno.
  9. V případě montáže výrobků/zboží má prodávající nárok na zaplacení ceny po předání výrobků/zboží po provedené montáži kupujícímu, pokud z těchto VOP nevyplývá jinak. Kupující není oprávněn výrobky/zboží po provedené montáži nepřevzít, a to ani v případě, že vykazuje drobné vady a nedodělky, které samy o sobě neznemožňují výrobky/zboží (dílo) užívat. Ustanovení o dodání výrobků/zboží a jejich převzetí uvedená v ostatních částech těchto VOP se použijí obdobně.
VIII. Vady a záruka za jakost
  1. Výrobky/zboží jsou dodávány ve standardní kvalitě, pokud není smluvními stranami dohodnuto jinak. Výrobky/zboží pro své řádné fungování vyžadují odbornou montáž v souladu s montážním návodem.
  2. Pro řešení vad a záruky za jakost obecně platí ustanovení občanského zákoníku. Pokud se na výrobcích/zboží dodaném prodávajícím zjistí vada, má kupující právo vadu u prodávajícího reklamovat.
  3. Prodávající odpovídá za vady, které má výrobek/zboží či služba v okamžiku převzetí kupujícím, stejně tak odpovídá za vady, které se vyskytnou po převzetí v záruční době. Záruka se nevztahuje na vady způsobené nesprávnou manipulací, resp. pokud byl výrobek/zboží použit v rozporu s návodem k použití nebo byl poškozen kupujícím či třetími osobami. Prodávající rovněž neodpovídá za vady výrobků/zboží způsobené nesprávnou montáží.
  4. V obchodě obvyklé a technicky neodvratitelné odchylky týkající se barvy, váhy, provedení nebo designu nemohou být předmětem reklamace.
  5. Zjevné vady a vady zjistitelné při prohlídce výrobků/zboží či služby je kupující povinen reklamovat ihned při převzetí nebo prohlídce výrobků/zboží po převzetí, jinak právo kupujícího z vad zaniká. V případě převzetí výrobků/zboží od dopravce musí být vady zaznamenány v dodacím listu a potvrzeny dopravcem, jinak právo kupujícího z vad zaniká. Skryté vady je nutné reklamovat bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, nejpozději však do 7 dní od jejich zjištění. Uplynutím výše uvedených lhůt zaniká odpovědnost prodávajícího za vady. Vady musí být kupujícím reklamovány písemně a v reklamaci musí být uveden popis vady, jak se vada projevuje, určení objednávky či dodávky, v rámci které došlo k dodání reklamovaných výrobků/zboží, a jiné rozhodné skutečnosti. V okamžiku odeslání této písemné reklamace se zakládá právo kupujícího na bezplatné odstranění vady. Při neuvedení všech požadovaných údajů se o dobu jejich doplnění prodlužuje doba pro vyřízení reklamace.
  6. Pokud není prodávajícím výslovně písemně poskytnuta delší záruční doba, činí záruční doba 24 měsíců.
  7. Záruční doba začíná běžet od dodání výrobků/zboží či služby kupujícímu (tj. smluvnímu partnerovi, nikoli koncovému zákazníkovi).
  8. U oprávněných reklamací prodávající odstraní vady tak, že výrobky/zboží opraví nebo vymění, a to na vlastní náklady. V případě, že se zboží nachází na jiném místě, než byla provedena dodávka výrobků/zboží, nese v případě oprávněné reklamace kupující zvýšené náklady spojené s dopravou na nové místo, kde se zboží nachází. V případě, že odstranění vady nebude možné, případně prodávající prohlásí, že odstranit vadu není možné, má kupující nárok na přiměřenou slevu z ceny zboží.
  9. Nároky kupujícího nad rámec výše uvedeného, zvláště nároky na náhradu škody včetně ušlého zisku nebo jiné majetkové škody kupujícího, jsou vyloučeny.
  10. Není-li dohodnuto jinak, lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dní. Lhůta pro vyřízení reklamace může být prodávajícím v odůvodněných případech prodloužena.
  11. V případě, že kupující je v prodlení s úhradou ceny, není prodávající povinen zahájit reklamační řízení a doba pro vyřízení reklamace začne běžet až od data úhrady ceny za celou dodávku. Smluvní strany se výslovně dohodly, že kupující není oprávněn pozdržet žádnou platbu jakékoli části ceny z důvodu vad výrobků/zboží nebo jiných tvrzených nároků kupujícího vůči prodávajícímu.
  12. Prodávající si vyhrazuje právo posoudit vadu na místě montáže; v případě, že mu toto posouzení nebude umožněno, je prodávající oprávněn reklamaci zamítnout.
  13. Pokud je reklamace prodávajícím vyřízena formou výměny nekvalitního (vadného) zboží/výrobků za zboží bez vad, neběží na nové výrobky/zboží nová záruční doba. Pokud je reklamace kupujícího vyřízena výměnou zboží za zboží bez vad, nezapočítává se do běhu záruční doby čas, který uplyne od uplatnění reklamace do okamžiku, kdy je kupující povinen si výrobky/zboží převzít. Pokud je reklamace kupujícího vyřízena formou opravy zboží či služby, nezapočítává se do běhu záruční doby čas, který plyne od uplatnění reklamace do okamžiku, kdy je kupující povinen převzít opravené plnění.
  14. V případě, že je reklamace vyřízena výměnou vadného zboží za zboží bez vad, je kupující povinen vadné zboží (výrobky) vrátit prodávajícímu k posouzení oprávněnosti reklamace, a to nejpozději do 1 týdne. V opačném případě bude kupujícímu toto zboží vyfakturováno.
  15. Prodávající má právo požadovat popis reklamovaných vad formou znaleckého posudku zpracovaného soudním znalcem nebo znaleckou firmou nebo dodáním vzorku vadného výrobku/zboží. V případě uznání reklamace uhradí prodávající kupujícímu náklady na znalecké dokazování.
  16. V případě zjištění vad je kupující povinen kupní cenu zaplatit. Případné nároky z vad budou řešeny dodatečně.
  17. Podrobnosti reklamačního řízení jsou stanoveny v „Reklamačním řádu“ prodávajícího, který je zveřejněn na webové stránce prodávajícího. Smluvní strany se výslovně dohodly, že pokud se mají na ustanovení smlouvy použít tyto VOP, mají jejich ustanovení přednost před reklamačním řádem.
  18. Jakékoliv prasknutí skla (bez zjevné příčiny výrobce skla) - klimatický lom, teplotní šok, lokální mechanický lom atd. - není důvodem k reklamaci na výrobce/prodejce skla nebo izolačního skla. Majitel nebo uživatel objektu si musí zajistit výměnu skla na vlastní náklady.
IX. Ostatní ustanovení
  1. Kupující není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího na úhradu ceny plnění provést zápočet jakékoli své případné pohledávky.
  2. Vlastnické právo k výrobkům/zboží dodanému kupujícímu na základě smlouvy nabude kupující okamžikem zaplacení celé ceny. Smluvní strany berou na vědomí, že taková výhrada vlastnického práva má účinky pouze mezi nimi. Pokud bude prodávající požadovat, aby tato výhrada měla účinky vůči všem, zavazuje se kupující poskytnout k tomu veškerou potřebnou součinnost. Stejně je kupující povinen postupovat v případě, že výrobky, u kterých kupující ještě není vlastníkem, se budou nacházet ve státě, kde budou stanoveny další požadavky na platnost ujednání výhrady vlastnického práva.
  3. V případě pohledávek v zahraniční měně je prodávající oprávněn použít pro placení dodávek „doložku na pevný kurz“, kdy rozhodujícím kurzem je kurz Národní banky Slovenska ve vztahu k měně placení v den vzniku kupní smlouvy. Zajišťovací měnou je EUR, v případě její neexistence je zajišťovací měnou USD, JPY, CHF, a to v uvedeném pořadí.
  4. Kupující tímto dává prodávajícímu souhlas k zasílání obchodních sdělení prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího. Kupující si je plně vědom, že tento souhlas je oprávněn kdykoli v budoucnu odvolat.
  5. V případě, že kupujícím je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen „spotřebitel“), musí být ustanovení těchto VOP vykládána tak, aby se mu nesnížila právní ochrana poskytovaná mu kogentními ustanoveními právního řádu, který by v případě neexistence čl. IX. těchto VOP byl rozhodný. V případě uzavření kupní smlouvy na dálku nebo v místě, které obvykle neslouží k podnikání prodávajícího, s výjimkou výslovného pozvání prodávajícího kupujícím, je spotřebitel oprávněn od smlouvy odstoupit do 30 dní od jejího uzavření, resp. do 14 dní od jejího uzavření, pokud již došlo k plnění ze strany prodávajícího.
  6. Smluvní strany se dohodly, že veškerá úhrnná předvídatelná škoda (škoda přímá i nepřímá, či škoda vzniklá zákazníkovi kupujícího), která může kupujícímu vzniknout při plnění smlouvy z jednoho či více porušení smluvních či zákonných povinností prodávajícího, může dosáhnout nejvýše smluvní ceny, a proto se smluvní strany dohodly, že odpovědnost prodávajícího vůči kupujícímu za jakékoli škody nesmí překročit 100 % smluvní ceny bez DPH. Limitace škody dohodnutá výše se nebude aplikovat v případě, že škoda byla způsobena úmyslně nebo z hrubé nedbalosti prodávajícího.
  7. Bez ohledu na jakékoli jiné ustanovení smlouvy nebo těchto VOP je právo kupujícího na zaplacení smluvní pokuty jediným a výhradním nápravným opatřením, na které má kupující nárok, a současně jedinou a výhradní povinností prodávajícího v případě porušení povinnosti prodávajícího zajištěné předmětnou smluvní pokutou. Okolnosti vyšší moci vylučují aplikovatelnost smluvních pokut.
  8. Odstoupením od smlouvy smlouva zaniká. Odstoupením ani jiným způsobem ukončení smlouvy však nezanikají:
    (i) nároky na náhradu škody vzniklé porušením smlouvy;
    (ii) nároky na uhrazení smluvních pokut nebo úroku z prodlení ve smyslu smlouvy;
    (iii) peněžité pohledávky prodávajícího vůči kupujícímu vzniklé na základě či v souvislosti se smlouvou;
    (iv) ustanovení o limitaci náhrady škody;
    (v) ustanovení o volbě práva a řešení sporů;
    (vi) ustanovení, která řeší vztahy mezi smluvními stranami po odstoupení od smlouvy, tedy tento bod VOP;
    (vii) ustanovení týkající se takových práv a povinností, z jejichž povahy vyplývá, že mají smluvní strany zavazovat i po ukončení smlouvy.
  9. Smluvní strany se dohodly, že kupující není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího zadržet (tj. vykonat retenční právo) žádnou část výrobků/zboží ani žádné jiné věci, které získal v souvislosti s plněním smlouvy.
  10. Smluvní strana neodpovídá za nesplnění jakékoli povinnosti, pokud prokáže, že toto nesplnění bylo způsobeno překážkou, která nezávisela na její vůli, a ohledně které nebylo možno rozumně očekávat, že by s ní strana počítala v době uzavření smlouvy, nebo že by tuto překážku nebo její důsledky odvrátila nebo překonala (dále jen „okolnosti vyšší moci“). Pokud je nesplnění povinnosti ze smlouvy způsobeno třetí osobou, kterou strana pověřila plněním celého smluvního závazku nebo jeho části, popřípadě je její činnost podstatná pro splnění závazku smluvní strany (např. dodavatel materiálu, banka realizující finanční transakci apod.), je vyloučena její odpovědnost pouze v případě, že okolnost vyšší moci dopadá na tuto třetí osobu. Vyloučení odpovědnosti podle tohoto článku je účinné po dobu, po kterou trvá překážka. Strana, která neplní povinnost, musí oznámit druhé straně překážku a její důsledky na svou způsobilost plnit. Pokud oznámení neobdrží druhá strana v přiměřené lhůtě poté, co se strana, která neplní povinnost, dozvěděla nebo měla dozvědět o takové překážce, je tato strana odpovědná za škodu tím vzniklou.
  11. Pokud se prodávající s kupujícím dohodnou na změně termínu dodání výrobků/zboží na žádost kupujícího, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu náklady za umístění zboží u prodávajícího, a to počínaje 14. dnem od původního termínu dodání zboží v částce 15 € za každý započatý m2 výrobků/zboží a den trvání tohoto umístění zboží u prodávajícího. Pro vyloučení pochybností touto úpravou není vyloučena úprava o smluvní pokutě pro případ neodebrání výrobků/zboží (článek VI. bod 1. těchto VOP), kdy ustanovení tohoto bodu VOP se použije pro dohodu stran ohledně posunutí termínu dodání zboží, a to z důvodu spočívajícího na straně kupujícího.
X. Řešení sporů
  1. Smluvní vztahy založené smlouvou se řídí slovenským právním řádem. Skutečnosti neupravené smlouvou ani těmito VOP se řídí zejména občanským zákoníkem.
  2. Pro všechny spory vzniklé ze smlouvy či v souvislosti se smlouvou uzavřenou mezi prodávajícím a kupujícím, případně pro jakékoli jiné spory mezi kupujícím a prodávajícím, pokud jsou oba usídleni na území Slovenské republiky, se dohoduje jako místně příslušný Okresní soud Senica/Krajský soud v Trnavě, pokud právní předpisy tuto volbu místní příslušnosti umožňují.
  3. V případě, že kupující a prodávající jsou každý usídlený v jiném státě, se pro případ řešení sporů ze smlouvy upraví příslušnost soudu pro řešení jakýchkoli sporů z předmětného smluvního vztahu dohodou - při uzavření smlouvy.
XI. Závěrečná ustanovení
  1. Pokud smlouva nebo tyto VOP pro konkrétní smluvní ustanovení, podmínku či termín výslovně nestanoví jinak, jakékoli úpravy smlouvy a jejich podmínek mohou být provedeny pouze formou písemného číslovaného a správně datovaného dodatku, který musí být řádně podepsán osobami oprávněnými jednat za smluvní strany.
  2. Ustanovení tohoto článku VOP se nedotýká skutečnosti, že prodávající je oprávněn ad hoc změnit podmínky smlouvy (např. místo dodání, drobné parametrické změny produktu apod.), a to na základě předchozí žádosti kupujícího, a to i bez uzavření dodatku ke smlouvě. Tato žádost kupujícího může být zaznamenána např. ve formě e-mailu, faxu atd.
  3. Jednotlivá ustanovení smlouvy a těchto VOP jsou vzájemně nezávislá. Pokud se některé ustanovení smlouvy nebo těchto VOP ukáže jako nepřípustné, neplatné nebo nevynutitelné ve smyslu rozhodného práva, neovlivní takové ustanovení platnost ani vymahatelnost ostatních ustanovení smlouvy ani těchto VOP. Smluvní strany se tímto zavazují, že všechna nepřípustná, neplatná a nevynutitelná ustanovení smlouvy a těchto VOP nahradí ustanoveními a podmínkami přípustnými, platnými a vymahatelnými, jejichž význam a účel bude co nejbližší původním nepřípustným a neplatným ustanovením.
  4. Jednotlivé verze těchto VOP publikuje prodávající na svých webových stránkách s uvedením data publikace.
  5. Prodávající je oprávněn kdykoli provést změny VOP, a to na svých webových stránkách. Nově uzavírané smlouvy se budou vždy řídit aktuálním zněním VOP. Na již uzavřené smlouvy se nové znění VOP bude aplikovat, pokud s tím obě smluvní strany písemnou formou vyjádří souhlas.
  6. Tato verze VOP je účinná od 1. 9. 2024.

Máte zájem o naše produkty ?

Rádi vám zodpovíme všechny vaše dotazy a připravíme cenovou nabídku na míru.
Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím našeho formuláře.

1
Vaše údaje

2
Vyberte produkty, o které máte zájem

3
Napište svůj vzkaz

4
Nahrajte fotografie místa montáže

Odesláním potvrzujete, že jste si přečetli podmínky zpracování. ochrany osobních údajů.